Levels, RPGs

Terminologi Level Med levels mener jeg hvad der normalt går under betegnelsen level i forskellige spil. Dette er et slags mål for flere ting: 1) Hvor stærk karakteren er, 2) Hvor meget erfaring karakteren har. Jeg kunne godt bruge et dansk ord som niveau, men jeg holder mig til det engelske term. RPG Med RPG…

Continue Reading

Undervisning, Lars Lykke, De særligt gode elever

Læs Løkke vil hjælpe de dygtigste frem. Det ser jeg frem til. Bemærk også denne perle: »Det er et fremragende forslag, som vi har efterspurgt længe. Vi mener, at hvis man skal behandle mennesker ens, så skal man behandle dem forskelligt«, siger politisk ordfører Henriette Kjær. Med den generelle form: Hvis man gerne vil opnå…

Continue Reading

Pirate Bay og "musikere"

Efter at folkene bag PB fik en temmelig hård straf, så er folk så småt begyndt at udtale sig. Politiken har en overskrift med titlen: “Musikere: Piratdommen er rimelig“, og man kikker naturligvis straks for at finde ud af hvilke musikere der er tale om. Men der er slet ikke tale om nogen musikere, blot…

Continue Reading

Contraries and contradictories

Contraries If one looks in a general dictionary one will not a find a definition of contrary that is philosophically useful.i I looked the word up in a philosophical dictionary but that was not satisfied with the provided definition: A pair of categorical propositions which (provided that we assume existential import) cannot both be true,…

Continue Reading

Swartz' "Philosophy as a Blood Sport"

Copyright © Norman Swartz 1994 URL http://www.sfu.ca/philosophy/swartz/blood_sport.htm This revision: April 9, 1994 Department of Philosophy Simon Fraser University These notes may be freely reproduced, in whole or in part, provided the copyright notice and URL (above) are preserved on the copy. Any other reproduction is illegal. Philosophy as a Blood Sport Preface This essay was…

Continue Reading

Ok

Emil: Gtalk er nice ses.i.helvede: ok Emil: ok2 ses.i.helvede: ok3 Emil: ok4 ses.i.helvede: ok5 Emil: ok6 ses.i.helvede: ok7 Emil: ok8 ses.i.helvede: ok8 ok9 Emil: ok10 ses.i.helvede: ok11 Emil: ok12 ses.i.helvede: ok13 Emil: ok14 ok16 ses.i.helvede: ok15 Emil: ok18 ses.i.helvede: ok17 ok19 Emil: ok20 ses.i.helvede: ok21 Emil: ok22 ses.i.helvede: ok23 ok25 Emil: FUCK DEN HER LEG…

Continue Reading

En kritik af undervisningsmaterialet

Jeg har længe gået og været utilfreds med undervisningsmaterialet i Danmark. (Med det mener jeg: Hvad der bliver undervist i.) Min utilfredshed kommer fra den store fokus på skønlitteratur og -analyse. Hvad mener dem bestemmer dette helt præcist, at folk lærer ved at foretage en analyse af skønlitteratur? Grundskolens (0-10. kl.) rolle er at formidle…

Continue Reading