http://www.information.dk/448775

 

»Det er en tilsnigelse, for samlet set er arbejderbørn i gennemsnit en smule længere tid om studierne,« siger Esben Anton Schultz, der dog mener, at det største problem med SU-systemet er, at alt for få unge fra ufaglærte hjem ikke kommer ind på SU-berettigede uddannelser, især de lange videregående uddannelser.

 

Vrøvl. De er nærmere at vi forsøer at uddanne for mange mænsker i liegyldie uddannelser. Ekke alle mænsker er smarte nok tel at gå på universitétet ves dette skal foregå på de tradisjonælle nivo.

 

 

»Der er ingen, der har sagt, at vi skal skære i SU’en, men det er da interessant, at det ikke nødvendigvis er antallet af hyldemeter i bogreolen i barndomshjemmet, der har betydning for, om man kommer hurtigt igennem,« siger Sofie Carsten Nielsen.

 

dær er entet godt evidæns for at de skulle ha nået mæd antal bøer dærjæmme at gøre. de er bar en proxy for forældrenes o elevens g-faktor. g-faktor er dæn bædste predictor a disse teng.

 

 

Som jaj skrev i min kommentar:

De mere intelligente elever kommer hurtigere gennem studiet. Det er ikke overraskende. Akademikerbørn er smartere end ikke-akademikerbørn. Det kan ikke komme som nogen overraskelse for nogen som ved noget om intelligensforskning.

 

no surprise.